Dekarbonizace-Ostrava

Dekarbonizace motoru

Světové technologie sprintují kupředu a svět motorů a automobilek obecně, není pozadu. Elektromobily se snaží dobýt svět, ale vzhledem k náročnosti této technologie a gigantům, jako je např. GM, mají klasické automobily stále své neoblomné místo na trhu. S tím pochopitelně souvisí tisíce firem ohledně náhradních dílů, olejů, autodoplňků, atd. Takže klasické motory jsou stále mezi námi a ještě řadu let budou. S tím ale souvisí tlak ze strany ekologie, na kterou musí reagovat všichni, tudíž i motory se vyvíjí, oleje se vyvíjí, paliva se vyvíjí, svět chce vysoké výkony a nízkou spotřebu paliva a s tím vším přichází na svět jeden velký nezmar. Ten nezmar se jmenuje „karbon“ a způsobuje motoristům více a více problémů.

Karbon se zrodil především vznikem přímovstřikových motorů, protože motor bez přímého vstřikování tento problém v zásadě nemá. Z přímovstřikových motorů vyzrály pak na karbonizaci jen některé agregáty, a to vybavené kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Nepřímý vstřik se u takových motorů používá jednak pro vyhlazení chodu a právě i kvůli čištění ventilů. Tento typ používá například Toyota motory vybavené vstřikováním D4S.

Srovnání před a po dekarbonizaci

Jaké motory jsou naopak tedy nejčastěji pod atakem karbonu? U nás jsou nejrozšířenější koncernové vozy, tzn. Audi, Škoda, VW a Seat, kde karbon ničí životy majitelů motorů TSi, TFSI a všech CommonRail motorů. Dále například u koncernů PSA (Peugeot, Citroën), kde s BMW společně vyvíjí motory řady Prince, dále například motory JTS od Alfy Romeo, GDI od Hyundai/KIA, ale týká se to i všech šestiválců BMW od generace N53.

Obrázek ucpané komponenty před dekarbonizací

Po dekarbonizaci je potřeba vždy vyměnit olej, ať jde o benzín nebo diesel. U nás používáme kvalitní oleje od světové značky PIETRO CANADA.